انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
سیاست
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رابطه ایران و پاکستان «بی‌نظیر» نیست!
درخواست نمايندگان از ظريف براي بازگشت به وزارت‌خارجه
ادعاي كريمي‌قدوسي درباره ظريف
لرزه ظريف بر اندام سياستمداران
انتقاد تند آيت‌الله‌خامنه اي از ازدواج سفيد
تكذيب دستور گرفتن روحاني از MI6
تكذيب يك شنود
نبرد ديدگاه‌ها
نقش اصلاح‌طلبان در بحران‌ امروز
احزاب در ایران نان انتخابات را خورده اما چوبش را نخورده‌اند
آرشيو صدا و سيما را از كشور خارج كرده‌اند!
وضع آزادی از زمان طاغوت بدتر شده است
تقدير آيت‌ا...‌خامنه‌اي از نوجوان شطرنج‌باز
نمره ۲۰ از ۱۰۰ روحاني
دومينوي خودخواهي و ضربه به هم‌ميهن
دولت نمي‌تواند به متخلفان كمك كند
سرنوشت FATF در گرو رفراندوم
اندیشه ایرانشهری به مثابه ابرگفتمان
ارسال لایحه «جامع انتخابات» به مجلس
اصلاح‌طلبان نباید با یکدیگر درگیر شوند
واكنش خنثي ظريف درباره FATF
زندگي اشرافي با انقلابي‌گري سازگاري ندارد
اميد به كليد سندرز
پارادوكس مودت ـ تخاصم
نپیوستن به FATF یعنی نه به شفافیت بین المللي
تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تا ۴ ماه دیگر
آيت‌الله خامنه‌ای درگذشت محمدمؤمن را تسلیت گفتند
يك امام جمعه ديگر نيز كناره‌گيري كرد
تحكيم وحدت با اژدهاي زرد
لبيك صوتي!
گره ارشادي
رد شهادت و عباي روحانيت
راهبرد شرقي
پژمانفر، رييس دفتر روحاني را تهديد كرد
رياست‌جمهوري اختصاص هزارميلياردي به پديده را تكذيب كرد
شهادت زکریا سازمان ملل را از خواب غفلت بیدار کند!
ایران و ایالات متحده ،حکایت تلخکامی و شرح جدایی
شکایت سید محمد خاتمی از کریمی قدوسی
بدهكار اصلي اروپاييان هستند
حاتم‌بخشي هزارميلياردي
نماينده ولي فقيه در خوزستان از امامت جمعه استعفا داد
شكايت دادستاني عليه دو نماينده براي نطق در مجلس
كنايه جهنمي به علي‌مطهري!
جزييات انهدام خانه‌های تيمى عوامل حادثه تروريستی زاهدان
اعانه‌اي كه پايمال مي‌شود!
سایه بحران دیپلماتیک بر روابط تهران- اسلام آباد
هشدار از قم به عربستان و پاكستان
من به مسئولین و دولتی‌ها نمی‌گویم چه کنند
اولين سيلي سپاه به تروريست‌هاي زاهدان
فيك‌نيوز فارس را كريمي قدوسي تكذيب كرد!
بیشتر
کد خبر: 17891 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - 11:05
رژه‌سياسي روي درفش‌مبارزه با گورخوابي
بازی با معضلات اجتماعی در فضای مجازی به راه افتاد!

رژه‌سياسي روي درفش‌مبارزه با گورخوابي

بعد از انتشار خبر گور‌خوابي عده اي از معتادان در منطقه نصيرآباد، موجي از واكنش چهره هاي سياسي در فضاي مجازي را شاهد بوديم.

قانون-بعد از انتشار خبر گور‌خوابي عده اي از معتادان در منطقه نصيرآباد، موجي از واكنش چهره هاي سياسي در فضاي مجازي را شاهد بوديم. به نظر مي رسد موضوع تاسف بار و دردناك گورخوابي، ابزار جديد سياسيون براي پيش‌برد اهداف شخصي و جناحي آن هاست. سياسيون به جاي ارائه راه كار براي حل معضلاتي كه نمونه هاي آن را به شكل هاي گوناگون در دولت هاي مختلف ديده ايم

از اين اتفاق دردناك با هدف تخريب جناح سياسي رقيب استفاده مي كنند. حال بر كسي پوشيده نيست وجود چنين معضلات دردناكي نه ثمره يك شب و يك سال، بلكه نتيجه سوءمديريت در دوره هاي مختلف و به واسطه دولت هاي مختلف است. نمونه اي از واكنش هاي چهره هاي سياسي در فضاي مجازي به موضوع گورخوابي را در ادامه مي خوانيد:

موج سواري كنيم

محسن پيرهادي، عضو‌شوراي ‌شهر و از اعضاي بسيج شهرداري در واكنش به فاجعه آرامستان نصيرآباد نوشت: «‌ وقتی خبر گورخوابی تعدادی از هموطنان را خواندم و شنیدم، مثل همه شما غم، سراسر وجودم را گرفت و بغض امانم را برید. برای اطلاع از این دردها، داد و فریاد لازم است، موج رسانه ای لازم است، موضع گیری شخصیت ها لازم است اما کافی نیست».

روحاني پاسخگو باش

محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در اينستاگرامش خطاب به دولت نوشت: ‌»تا دیر نشده است، جبران کنید. ریيس جمهور محترم کشور به جای پاسخ‌گویی می‌گوید من هم ناراحت هستم. آقای روحانی! شش ماه نخست خوش آمدگویی و تبریکات ریاست جمهوری به پایان رسیده است، الان سال چهارم است. سال پاسخگویی است. کاری بکنید تا آلام مردم التیام یابد».

خاك‌برسرمان!

مهرداد بذرپاش نماينده سابق مجلس كه اين روزها با سفر به استان هاي مختلف مشغول كارهاي تبليغاتي جناح سياسي متبوعش است در صفحه اينستاگرامش با انتشار تصاويري ازگور خواب ها نوشت: خاك بر سرمان!

دق كنيد

رحمت ا... حافظي عضو شوراي شهر تهران با كنايه به متوليان و مسئولان نوشت: « اگر مسئولان امر از اين بي آبرويي و سوءمديريت ها دق كنند باز هم كم است. به عنوان نماينده مردم سوال مي كنم چه پاسخي براي افكار عمومي داريد؟

دلواپس‌گورخوابي

حميد رسايي، نماينده نزديك به جبهه پايداري كه هيچ سوژه اي را براي تخريب و انتقاد از دولت از دست نمي دهد با انتشار مطلبي با عنوان حق گورخواب ها در جیب نجومی بگیرها؛ در صفحه شخصي اش نوشت: ‌»خبر، خیلی دردناک است. من از شما می‌پرسم: آقای روحانی! وقتی استاندار تهران شما خودش اعلام می‌کند که ماهانه 17میلیون تومان حقوق می گیرد، می‌تواند بفهمد که درد این کارتن خواب‌ها چیست؟ وقتی برخی از وزرای دولت شما فیش حقوقی ماهانه بیش از 200میلیون تومان پزشکان را مهم نمی دانند، وقتی پیرترین وزیر دولت شما، حقوق‌های نجومی را انکار و عدد دومیلیارد تومانی در نجومی بگیران را بی ارزش و غیرقابل پیگیری می داند، وقتی برخی از وزرای دولت تان، ثروت شخصی شان از 300 تا 1000میلیارد تومان می رسد،

و وقتی دو وزیر دولت شما آنقدر ثروت دارند که هنوز بعد از سه سال ونیم، فرصت نکرده اند مطابق اصل 142 قانون اساسی، اموال شان را لیست کنند و تحویل قوه قضايیه دهند، به نظر شما این‌ها اساسا می‌توانند بفهمند که زاغه نشینی را با کدام (ظ ذ ز) می‌نویسند؟ چون (امام)خمینی(س) می فرمود: وقتي كسي احساس نكند كه فقر معنايش چيست، گرسنگي معنايش چيست، اين نمي‌تواند به فكر گرسنه‌ها و به فكر مستمندان باشد.آقای روحانی! حق این گورخواب ها در حلقوم نجومی بگیرانی است که زیر سایه شما جاخوش کرده اند، این حق را ازحلقوم‌شان بیرون بکشید وبه آن‌ها برگردانید.

وگرنه مردم خودشان دست به‌کار می‌شوند و 9دی دیگری خلق خواهند کرد و آن وقت است که جمله امام(س) تحقق پیدا می‌کند که فرمود: بترسید ازآن روزی مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یک ایام ا... باشد».

ارجاع به مراجع‌عظام

محمدعلي‌ابطحي، مشاور رييس‌جمهور دولت‌اصلاحات ‌نيز نوشت:‌ گزارش گورخواب‌ها ايران را تكان داد. اينكه رسانه ها هنوز قدرت انتقال دردهاي اجتماعي را دارند، رسالت مطبوعات را تشديد مي كند. اين بي عدالتي ها و فقر بايد دغدغه اوليه همه مديران و جناح ها باشد.

همه مسئولان ايراني در يك اندازه در بحران هاي اجتماعي و فقر و فساد مقصرند. كاش حساسيت هاي مراجع تقليد ، مديران درجه اول كشور و مسئولان دولت و قوه قضاييه و مجلس، به جاي مسائل حاشيه اي به مشكلات مردم منتقل شود.

چرا فرافكني؟

شهيندخت ملاوردي معاون رييس جمهور با بيان اينكه «این روزها بعد از انتشار خبر گورخوابی، باز بازار فرافکنی و کی بود کی بود من نبودم داغ است و برخی از این آب گل آلود قصد ماهیگیری دارند، بدون آنکه به نقش و سهم خود در این گل آلودکردن اشاره ای داشته و اذعانی بکنند» به انتقاد از مطلب منتشر شده در رسانه هاي مخالف دولت پرداخت.

نعمت و نكبت

محمد نهاونديان در صفحه اينستاگرامش خبر از سفر به شهرستان شهریار و بازديد از مرکز نگهداری و درمان اخوان داد و در صفحه شخصي خود نوشت: « جامعه ما در کنار نعمات فراوان ، دچار آسیب‌های اجتماعی نیز هست، وظیفه ما توجه به این آسیب ها و تلاش مضاعف برای حل آن‌هاست. توجه افکار عمومی به آسیب اجتماعی معتادان بی‎خانمان می تواند فرصت مغتنمی برای بسیج همه امکانات جامعه اعم از دولت و ملت برای حل ریشه ای مسائل مربوطه باشد.»

مديريت جهادي و انتخاباتي

محمد باقر قاليباف، شهردار تهران نيز در اين روزهايي كه به انتخابات نزديك مي‌شويم، با انتشار مطلبي با عنوان ‌بخش عريان معضلات، در صفحه شخصي خود نوشت: «خبر بي‌خانمان‌هايي كه در گورستان اطراف شهريار مي‌خوابند، آنقدر تلخ و گزنده بود كه فكر و ذهن هر هموطني را به خودش مشغول مي‌كند. مردم ما حق دارند كه مسئولان خود را در اين زمينه بازخواست كنند.

همه دولت‌ها درباره اين زخم كهنه نقش دارند اما قطعا اين معضلات محصول نوع نگاه سرمايه‌داري و اشرافي در اداره كشور و جامعه است. گورخوابي بخش عريان و عيان اين معضلات است. سوءاستفاده از درد مردم در دعواهاي سياسي ظلم است اما سخن نگفتن و ريشه‌يابي نكردن اين معضلات هم صرفا با بهانه برچسب سياسي زدن ظلم ديگري است».

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.