انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دستگیری 300 تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی
ممنوعیت برگزاری اردوهای درسی و نوروزی مدارس
بسیج امکانات شهرداری‌ها برای مقابله با شیوع کرونا
تعداد تلفات ویروس کرونا در کشور به ۳۵۴ نفر رسید
جمعیت پنهان مبتلایان HIV در روستاها
کارتون
کارتون
برگزاری اولین عهدواره منطقه ای پیشرفت در گلستان
دشواري زندگي مردانه زنان در جامعه
طغیان آنفلوآنزا با مرگ 17 نفر
دستان گرم برای شب سرد میانه
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
تبعات ترور شهروندان در اینستاگرام
پایان یک عمر بی‌هویتی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
بیشتر
کد خبر: 71539 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۵ - 23:30

واکنش سازمان‌هواپیمایی به چک گرفتن از خلبانان

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری زمان سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه عنوان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی‌کنم.

قانون- مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری زمان سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه عنوان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی‌کنم.

به گزارش قانون به نقل از تسنیم،حسن رضایی‌فر، با بیان اینکه در هر پروازی خلبان موظف به دریافت گزارشات هواشناسی است، اظهار داشت: خلبان پرواز تهران ـ یاسوج نیز گزارشات هواشناسی را گرفته بود و وضعیتی که برای پرواز به خلبان داده شد همان وضعیتی بود که برج فرودگاه به پرواز اعلام کرد یعنی تغییر چندان خاصی وجود نداشت.

وی در مورد علل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، گفت: در گزارشی که دیشب در وبسایت سازمان هواپیمایی کشور منتشر شد، توضیح دادم که گزارش هواشناسی که به خلبان داده شده برای پرواز مناسب بوده چون این گزارش هم مسیر پروازی و هم فرودگاه یاسوج است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اگر بخواهیم به طور نقطه‌ای یا لحظه‌ای هوا را ببینیم که آیا پدیده خاصی اتفاق افتاده، باید جعبه سیاه هواپیما وجود داشته باشد تا ببینیم که خلبان با توربولانس یا چیز دیگری برخورد کرده است یا نه، که متأسفانه هنوز جعبه سیاه را پیدا نکرده‌ایم.

رضایی‌فر با بیان اینکه در همه مکالماتی که برج مراقبت با پرواز داشته حتی در لحظات آخر هم خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد، گفت: هواپیما ساعت 8 و 5 دقیقه از فرودگاه مهرآباد پرواز کرد، ساعت 9 و 25 دقیقه از رادار خارج شد و بعد از آن سه بار مکالمه داشته است.

وی بیان کرد: خلبان در دو بار از مکالمات که بعد از خارج شدن از رادار هست مسافت را اعلام کرد و در مکالمه سوم که ساعت 9 و 30 دقیقه بود آخرین دریافت گزارشات هواشناسی را اعلام کرد، پس ما تا ساعت 9:30 پرواز داشتیم 5 دقیقه هم خارج از رادار مکالمه وجود داشت یعنی بعد از خروج از رادار به دلیل کوهستانی بودن منطقه 5 دقیقه هم پرواز انجام داده است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: ساعت 9 و 34 دقیقه که مرکز کنترل خلبان را صدا کرد خلبان جواب نداد یعنی زمان سانحه بین 9:30 تا 9:34 دقیقه بود.

رضایی‌فر با بیان اینکه گرفتن چک سفید امضا از خلبان و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی‌کنم، گفت: تصمیم‌گیری برای پرواز توسط خلبان انجام می‌شود، خلبان مراجعه کرده و اطلاعات هواشناسی را هم گرفته پرواز هم به موقع انجام شده و بعید است چنین موضوعی صحت داشته باشد.

وی با تأیید این موضوع که فرودگاه یاسوج رادار ندارد، ابراز کرد: از بیش از 70 فرودگاه تنها چهار فرودگاه کشور رادار دارند آنها رادارهای تقرب هستند، رادار برای افزایش کنترل ترافیک است که پروازها را به هم نزدیک‌تر کرده و ظرفیت فرودگاه را بالاتر ببرد و برای فرودگاه‌هایی وجود دارد که ترافیک زیادتری را می‌توانند دریافت کنند مثل فرودگاه مهرآباد که روزی 400 تا 500 پرواز دارد اما فرودگاه یاسوج هفته‌ای دو یا سه پرواز دارد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه جعبه سیاه هنوز در لاشه هواپیما پیدا نشده، گفت: ما احتمال می‌دهیم جعبه سیاه در لاشه باشد چون در مورد عکسی که از دم هواپیما داریم و کارشناسان فرانسوی هم در حال ارزیابی آن هستند، گفته می‌شود چون دیواره‌های جلویی نگهدارنده محفظه سالم است احتمالا باید پشت این محفظه باشد اما اگر از زیر ضربه خورده باشد ممکن است نزدیک دم هم افتاده باشد اما خیلی محتمل است که هنوز داخل دم هواپیما مانده باشد.

رضایی‌فر بیان کرد: در وضعیت کنونی، ارتفاع برف بسیار زیاد است باید صبر کنیم تا ارتفاع برف پایین بیاید و قطعات بالا بیایند و عملیات جستجو را برای پیدا کردن قطعات انجام دهیم که نه فقط جعبه سیاه بلکه بسیاری دیگر از قطعات هم برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: جعبه سیاه تنها یکی از قطعاتی است که می‌توان با آن علت سانحه را مشخص کرد، با مشارکت کارشناسان فرانسوی دوره آموزشی در نظر گرفتیم که هم در دامنه جنوبی و هم در دامنه شمالی کوه دنا چه قطعاتی را لازم است امدادگران برای ما بیاورند تا ما بتوانیم هر چه زودتر علت سانحه را بررسی کنیم.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.