انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 82992 | تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۲۵ - 12:25
خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده
پارسایی:

خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، عوامل اولیه و اصلی سقوط مسائلی غیر از خطای خلبان بوده است» گفت که گزارش جمع‌بندی این سانحه به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

قانون- یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، عوامل اولیه و اصلی سقوط مسائلی غیر از خطای خلبان بوده است» گفت که گزارش جمع‌بندی این سانحه به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰، ۲۵ اردیبهشت نشستی را با حضور وزیر راه و مسئولین مربوطه از سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و کمیته بررسی سانحه داشت» اظهار داشت: ما یکسری مکاتباتی داشتیم که جواب مشخصی دریافت نکردیم و علی‌رغم صراحت قانون و همینطور تاکید وزیر محترم راه مبنی بر  تسریع در ارسال مدارکی که کمیسیون درخواست کرده متاسفانه با گذشت دو ماه یا جواب نگرفته‌ایم و یا تعدادی از جواب‌ها با استعلام کمیسیون غیرمرتبط است.

وی با بیان اینکه «طبق قانون، عدم پاسخگویی به مکاتبه کمیسیون اصل ۹۰ و یا پاسخ غیرمرتبط جرم تلقی می‌شود» تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر این موضوع بوده و در صورت ادامه این روند نسبت به معرفی این افراد به دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ مصمم پیگیر جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرونده حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج است و نتیجه نهایی در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود»، یادآور شد: ما قطعا اطلاعات دقیقی را در اختیار قضات پرونده خواهیم گذاشت تا مسیر این پرونده با اطلاعات کامل‌تری طی شود.

پارسایی اظهار کرد: پیش از این می‌خواستند خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج را مقصر اصلی این حادثه جلوه دهند اما خوشبختانه رویه عوض شد، ما مستندات کاملی داریم که دلایل سقوط را مشخص می‌کند و روشن است که عامل اولیه سقوط، خلبان نبوده است اگرچه خلبان می‌تواند به عنوان عامل ثانویه درصدی مقصر باشد اما عوامل اصلی تخلفات دیگری است که ربطی به خلبان ندارد و رعایت هر کدام از آن اصول صد در صد می‌توانست مانع این سانحه دلخراش شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست شرکت هواپیمایی آسمان، این تغییرات را امیدوارکننده ندانست و گفت: استعفای رییس شرکت هواپیمایی آسمان چندین ماه بعد از سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج در صورتی می‌توانست امید بخش و اثرگذار باشد که فردی خارج از تیم قبلی که سهل انگاری آنها از عوامل اصلی سقوط بود جایگزین می‌شد نه مدیر فنی شرکت که عدم اجرای مکاتبات و امریه صادر شده از سوی شرکت ATR  توسط ایشان یکی از دلایل اصلی سقوط هواپیما بوده است.

وی با اشاره به سانحه چند روز گذشته هواپیمای ATR تهران ـ رشت، اظهار کرد: اگر همین اتفاق در مسیر تهران ـ یاسوج رخ می‌داد به دلیل ارتفاعات آن منطقه می‌توانست منجر به سانحه دلخراش دیگری شود که خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.