انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
سرزمين
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
گردشي از زادگاه فردوسي تا ماسوله مشهد
مخالفت تشکل‌هاي مسئول با طرح گردشگري آشوراده
خنج بر چهره ميراث
شهر «دقیانوس» در خطر ویرانی
گردشگری بازاري ناکام در ایران
مسجد، تلفيق مهر ازي اير اني و اسلامي
روزگار تلخ غار باستانی بهشهر
سونامی خشکسالی و تهديد امنيت غذايي
زاگرس محمل نهفته «بيلندانا » ياجشن سده در كردستان
مسئولیت نم‌زده، بلای جان گنبد قابوس!
گزارش لغو یک جشن
خشكسالي در مديريت منابع آب
میدان هشت گنبد، زیر سایه پاساژها
تالاب‌ها در کشاکش بهره برداری و مصرف
عطش هامون
تهرانگردي در عمارت‌هاي تاريخي
دیجیتال مارکتینگ، راه پیشرفت ایران در حوزه گردشگری سلامت
تهران، محصور در فروچاله‌ها
آشوب در آشوراده
بازارهای جذاب گردشگری شهری
انتقال‌ رانتی آب
چالش های طراحی مبلمان شهری
برای نجات نقش جهان، تعارف‌ها را کنار بگذارید
گلستان در برزخ
رشد سدها بدون نظارت
از سرو ابر كوه تا قديمي‌ترين چنار تهر ان
جولان غول خشكسالي
حریم درجه یک نقش جهان اصفهان با خاک يكسان مي‌شود
گردشگري، فرصتي كه ناديده گرفته مي‌شود
جزييات وام 20ميليوني گردشگري
نفس پايتخت به شماره افتاده است
خاک سست
شیرابه، بلای جان ماهی های شمال
میر اث پارسه؛ نماد پیشکش داد و مهر به جهانیان
بازار داغ گردشگري در زمستان
روياي ديرينه تحقق حساب اقماری
تبر بر ريشه ‌ريه‌هاي تنفسي ايران
تکرار سرنوشت کارون در «تجن»
گوردخمه های همدان زیر تیغ جویندگان گنج
حفاظت پیشگیرانه، بهترین درمان برای موزه‌هاست
روستاگردي؛ كليد مهاجرت معكوس
گردشگري؛ معدن ارزي كه نمي‌بينيم
سونامي خطر با خشكي گاوخوني
ميراث عليه ميراث جهاني شوشتر
بلعیدن یک شهر به بهانه طرح توسعه دانشگاه
رازهاي آتشكده چك‌چك
شهرهاي ماشين‌محور بلاي جان شهروندان
خطر نابودي در كمين اقليم كشور
استمداد از رهبري براي نجات خليج فارس
گره پالایشگاه بر محیط‌زیست شهر ری
بیشتر
کد خبر: 17733 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۸ - 17:12
گورخواب‌ها زنده‌اند، انكار بس است

گورخواب‌ها زنده‌اند، انكار بس است

گورخواب‌ اصطلاحي بود كه ديروز در ادبيات مردم ايران متولد شد و همانند بمبي فضاي خبري كشور را منفجر كرد. رئيس جمهور امروز به گزارش گورخواب‌هاي گورستان نصيرآباد واكنش نشان داد .

قانون- گورخواب‌ اصطلاحي بود كه ديروز در ادبيات مردم ايران متولد شد و همانند بمبي  فضاي خبري كشور را منفجر كرد. رئيس جمهور امروز به گزارش گورخواب‌هاي گورستان نصيرآباد واكنش نشان داد . گفت:«چه کسی می‌تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده‌ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب به‌خاطر بی‌پناهی به قبر پناه ببرند. قبلا زنده به گور می‌گفتند، اما الان طرف برای اینکه سرما را تحمل کند خودش را در گور می کند.» همچنين يكي از نمايندگان مجلس در تذکری به وزیر کشور نسبت به وضعیت گورخواب‌ها در گورستان نصیرآباد انتقاد کرد. اما گويا مسئولان شهريار همچنان در خواب هستند و حتي صحبت‌هاي رئيس جمهور خود را نيز نشنيده‌اند چراكه آنها هنوز در مرحله انكار گورخواب‌ها به‌سر مي‌برند؛ درحاليكه روحاني از اين اتفاق ابراز تاسف كرده و بسياري از شهروندان و مسئولان از او خواسته‌اند به‌خاطر گورخواب‌ها عذرخواهي كند.

شب آشفته گورخواب‌هاي بي‌گور

به گزارش «قانون»گورخواب‌ها شب گذشته خواب بسياري را آشفته كردند، يكسري خيرين  بودند كه در باران شديد شب گذشته گورستان و كوچه‌هاي اطراف آن را به‌دنبال گورخواب‌ها جست‌وجو كردند تا شايد بتوانند به آنها پتو، لباس گرم و غذا برسانند. اما گروه ديگر ماموراني دلسوزي بودند كه در باران با مشت و لگد آمدند تا گورخواب‌ها را در كمپ‌هاي ترك اعتياد ساماندهي كنند. در ميان اين انتقال، اگر سر گورخوابي هم شكست عيبي ندارد چراكه مسئولان دلسوز آنها هستند و مي‌خواهند به آنها كمك كنند حالا اگر كمي هم كتك چاشني آن شد، اشكالي ندارد.

صبح امروز خبرنگار «قانون» بنا به بيانيه اعلام شده از سوي فرمانداري شهريار براي بازديد به‌همراه مسئولان در فرمانداري شهريار حاضر شد كه در كمال تعجب بازديد به يك نشست مطبوعاتي تبليغي تبديل شد.

گورخواب نداريم

سعيد ناجي فرماندار شهريار در اين نشست مسئله  گورخوابي در گورستان نصيرآباد را تكذيب كرد و گفت: «تعدادي كارتن‌خواب كه از دسته معتادان پرخطر هستند و خانواده‌اي ندارند در گوشه كنار گورستان مي‌ماندند اما به‌هيچ‌ وجه در گور نمي‌خوابيدن؛ مشكل كارتن‌خواب‌ها در شهريار وجود داشته اما در حدي نبوده كه بخواهد به تيتر روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي كشور تبديل شود و اين حاشيه‌ها را به‌دنبال داشته باشد. »

ناجي ضرب و شتم كارتن‌خواب‌ها را نيز تكذيب كرده و ادامه داد: «پس از شنيدن خبر، حوالي ظهر به گورستان رفتم تا خود از نزديك آنجا را بازديد كنم كه هيچ كارتن‌خوابي را در آنجا مشاهده نكرديم.»

فرماندار شهريار درحالي سعي دارد با پرخطر بودن معتادان اهميت اين ماجرا را كمرنگ كند درحالي براساس مستندات موجود اين گورخواب‌ها نه‌تنها پرخطر نبوده بلكه خانواده نيز دارند كه همچنان درپي آنها هستند.

گزارش گورخوابي اصل نظام را نشانه رفته!

پس از تكذيب‌هاي پي درپي فرماندار شهريار، نشست خبري با اظهارات عجيب و غريب شهردار باغستان جالب‌تر نيز مي‌شود. محمد ميرزماني شهردار باغستان گفت:«كسانيكه اين گزارش را منتشر كرده‌اند اصل نظام را نشانه گرفته‌اند. مي‌خواهند با احساسات مردم بازي كرده و با ايجاد آتش دركنار گور و تجسم جهنم در ديد مردم، خواسته‌اند افكار عمومي را متشنج كنند. »

بايدخوابيدن 4 نفر در گور را كارشناسان تاييد كنند

او افزود: «من مشاهده كردم عكاسي دست يكي از اين كارتن‌خواب‌ها را  گرفته بود و به‌زور مي‌خواست دركنار گور از او عكس بگيرد. يك مسئله‌اي كه در گزارش «شهروند » قيد شده بود؛ خوابيدن 4 نفر در يك گور بود. دستور داده‌ام در اين زمينه كار كارشناسي انجام دهند كه آيا امكان خوابيدن 4 نفر در گور وجود دارد؟»

يكي از 3 نفر از گورخواب‌هاي باقي‌مانده در نصيرآباد كه حالا در گوشه و كنار اين گورستان پناه گرفته‌اند به «قانون» گفت: «ما را به كمپ نبردند چون ديشب اينجا نبوديم ولي شنيده‌ايم كه مابقي را به كمپ‌ها برده‌اند. »

تذکر بادامچی به وزیر کشور در مورد گورخواب‌ها

درميان اين انكارهاي و اظهارنظرهاي شگفت انگيز مسئولان شهرياري؛ صبح امروز محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری به وزیر کشور نسبت به وضعیت گورخواب‌ها در گورستان نصیرآباد انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد و از بیرون کردن این افراد از گورستان به‌عنوان تنها محل زندگی‌شان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها از سرمای روزگار به گورستان نصیرآباد پناه برده‌اند، گفت: تعدادی از گل‌های پرپرشده جامعه در زمستان، مأمنی را انتخاب کرده‌اند که آخرین جای انسان‌هاست. آنان در گورهای آماده، نشسته می‌خوابند و تکه‌های پلاستیک و لباس‌های کهنه، لحاف و زیراندازشان است.

وی افزود: با شرمساری از مشاهده چنین صحنه‌های دلخراش در گوشه و کنار کشورم، به مسئولین تذکر می‌دهم، چگونه با بی‌تفاوتی، نظاره‌گر و شنونده این رنج‌ها خواهید بود؟ عجب روزگاری است. امیر مومنان خطاب به مومنان می‌فرماید: «اگر در همسایگی تو شخصی گرسنه سر به بالن نهد و چاره چویی نکنی، مسلمان نیستی.» در قیاس این فرمایش مولا، ما در کجای جدول قرار داریم؟ آیا مسلمانیم و رحم را می‌فهمیم؟ مسئولین در پیشگاه خدای تبارک و تعالی چه پاسخی دارند؟

بادامچی در ادامه گفت: تاسف و تاثر بیشتر این است که تعدادی از زنان و مردان آسیب‌دیده به گور و کنار مردگان پناه برده‌اند و دلالان انسانیت دام خود را برای فریب بیشتر انسان‌های ضعیف در این اماکن گسترده‌اند و مواد افیون ارزان به فروش می رسانند. متاسفانه شنیده‌ها حاکی از این است که مسئولین گورستان با انتشار این گزارش، زنده‌ها را از گورستان بیرون کرده‌اند.

گور خوابی از فقر، برای دولت قابل تحمل نیست

رئیس جمهور با اشاره به موضوع گورخواب ها و نامه‌ای که اصغر فرهادی در این زمینه به او نوشته بود تاکید کرد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی پناهی به قبر پناه ببرند.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: من دیروز از یکی از هنرمندان نامه ای را خواندم که بسیار دردناک بود. شنیده بودیم بعضی ها از فقر کارتن خواب می شوند یا زیر پل ها می خوابند اما قبر خواب را کمترشنیده بودیم. این هنرمند در نامه نوشته بود وقتی این موضوع را دیدیم بغض در گلویم و شرمساری در سیمایم ایجاد شد.

وی ادامه داد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران به این عظمت، دین فرهنگ و با عشق به خاندان رسالت ببیند عده ای از هم نوعانش آسیب اجتماعی دیدند و به خاطر بی پناهی به قبر پناه برده اند. قبلا زنده به گور می گفتند، اما الان طرف برای اینکه سرما را تحمل کند خودش را در گور می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مساله برای دولت و مردم قابل تحمل نیست، بیان کرد: برای حل چنین موضوعاتی همه باید یکپارچه شویم و از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم و مشکلات اساسی کشور را مدنظر قرار دهیم. برای حل مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم. دولت و ملت و همه مسئول هستیم و در برابر فساد همه ما مسئولیم. بزرگترین قدرت برای مقابله با فساد نظارت عمومی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به رستگاری همه باید به صحنه بیاییم یادآور شد: باید مردم را به خیر و نیکی دعوت کنیم و جلوی منکر و فساد بایستیم. یکی از وظایف مهم احزاب، گروه ها، سمن ها، تشکل ها، روزنامه ها، مجلات، سایت ها و رسانه ها  مقابله با فساد باید باشد. اگر همه به صحنه بیاییم و بازرسی و نظارت عمومی را که اسلام تحت دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر مقرر کرده، به خوبی استفاده کنیم می بینیم قدرت مردم بالاتر از دادگاه ها،‌بازرسی ها، دیوان ها و ارزیابی هاست.

در به وجود آمدن اين وضعيت، دولت نيز بدون شك مقصر است و اگر در ابتداي روي‌كار آمدن روحاني، استانداران و فرمانداراني كه ساز مخالف كوك مي‌كردند، جابه‌جا مي شدند، امروز حاميان دولت قبل براي دستيابي دولت به خواسته‌هايش هياهو ايجاد نمي‌كردند

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.