انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
کد خبر: ۹۳۸۳۵ | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - شماره: 1108
با اظهارات معاون شهرداري تهران

موضوع طرح ترافيك پيچيده‌تر شد

گروه‌هاي خاص براي دريافت طرح ترافيك بيماران خاص، جانبازان، خبرنگاران و ... در سال آينده احتمالا مشمول تخفيف هزينه مي‌شوند كه البته آن را بايد شوراي شهر تصميم بگيرد، نه شهرداري! اين پاسخي بود كه ديروز محسن پورسيدآقايي، معاون ترافيك شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حذف سهميه طرح ترافيك گروه‌هاي خاص مطرح كرد تا ابهامات درباره سرنوشت مجوز طرح ترافيك بيشتر شود.وي در نشست خبري خود با بيان اينكه طرح جدید ترافیک، حذف صدور صدهزار آرم و طرح ترافیک شناور است، گفت: باید همه مردم در مقابل امتیازها برابر باشند و اگر استثنایی هم وجود دارد، براساس ضابطه و برای همه روشن باشد. سهمیه طرح ترافیک مهم‌ترین ابزار لابی قدرت شهرداری بوده و 441 مرکز از ما سهمیه می‌گیرند.معاون شهردار تهران با بیان اینکه جرايم ورود به طرح ترافیک در روز بیش از 14 هزار تخلف نیست، گفت:‌ سیستم‌ دوربین‌های ما همه پلاک را ثبت می‌کنند و بعد از آن چک می‌کنیم که آیا خودرو معاینه فنی دارد یا نه اما در دوربین‌های قدیمی قدرت تشخیص پلاک کمتر بود كه بر اساس طرح جدید، زمان خروج از طرح نیز ثبت می‌شود. همچنین اطلاعات ساکنان محدوده‌ها ثبت خواهد شد و پس از مرحله راستی‌آزمایی برای ساکنان محدوده این اختیار را دارند که تا ساعت 8:30 صبح بدون اینکه پولی پرداخت کنند از محدود خارج شوند.معاون شهردار با بیان اینکه بر اساس طرح جدید تخلفات صورت‌گرفته برای ورود به طرح از طرقی همچون مخدوش کردن پلاک کاهش خواهد یافت، ادامه داد: بر اساس آمار ورود خودروهای غیرمجاز به داخل طرح، روزانه چهار هزار خودرو است اما اینکه روزانه چند پلاک مخدوش می‌شوند تا وارد طرح شوند، آمار مشخصی نداریم. شهرداری بنا دارد تعداد خودروهای ورودی به محدوده طرح از میزان متوسط قبلی بیشتر نشود که در گذشته سقف آن 118 هزار خودرو بوده است. معاون شهردار با تاکید بر اینکه این طرح فقط در راستای ضابطه‌مندی عمل می‌کند، ادامه داد:‌ چرا می‌خواهید واقعیات را پنهان کنید چرا یک وزارتخانه باید یک‌جا صد سهمیه طرح ترافیک و دیگری 186 عدد سهمیه داشته باشد.

در گذشته برای خبرگزاری‌ها سهمیه می‌فرستادند و به عنوان ابزار قدرت برای آنکه خبری کار شود یا نشود، از آن استفاده می‌شد. در حقیقت این سهمیه به قدرت تعامل شهرداری با نهادهای دیگر تبدیل شده است اما من چرا باید امضا کنم. بگذارید یک بار هم که شده، ضابطه‌مند عمل کنیم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سه ماه است روی این طرح مطالعه می‌کنند، افزود: کلیات موضوع به تصویب همه جا رسیده و شورای ترافیک تهران است که می‌تواند محدوده را تغییر دهد و محدوده تعیین کند اما امکان دارد ضرایب تعیین قیمت طرح ترافیک روزانه تغییر کند اما شورای شهر نمی‌تواند در کل طرح را لغو کند. ‌در سه ماهه اول امکان دارد اجرای طرح بار روانی داشته باشد و تقاضا را افزایش دهد اما دوباره کاهش خواهد یافت.جریمه ورود به طرح، 20 هزار تومان بوده که به 90 هزار تومان خواهد رسید. تکلیف حمل و نقل عمومی در این میان حکایت مرغ و تخم مرغ را دارد اما صد در صد درآمدهای حاصل‌شده از طرح جدید ترافیک برای شهرداری صرف توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد. یعنی عده‌ای که از ماشین شخصی استفاده می‌کنند، باید هزینه حمل و نقل عمومی را بدهند. از همین الان بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است هزار اتوبوس جدید و 20 قطار جدید با درآمدهای حاصل از این طرح در سال آینده خریداری شود.معاون حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه یا نباید به همه مجوز ورود به طرح را بدهیم یا آنکه مجوز ورود به طرح عادلانه تقسیم شود، ادامه داد: در گذشته روال به این صورت بوده که سهمیه‌ای برای ريیس صدا و سیما یا دانشگاه می‌فرستادیم و بعد این ريیس بود که تصمیم می‌گرفت چه میزان و به چه کسانی سهمیه بدهد، آیا این ضابطه‌مندی است؟

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد